streda 18. júna 2014

Poďme niekam

Už som dlho neurobila/nenapísala nejaký zoznam. Musela som to napraviť a keďže v posledných dňoch som sedela doma a učila sa dejepis, rozhodla som sa napísať si pár miest, kam by som išla. (Ak by som nemusela sedieť doma a učiť sa dejepis.) 
1.Benátky
Možno je to tými peknými obrázkami na tumblr, chlapi v pruhovaných tričkách na gondolách...A možno majú pravdu tí, čo hovoria, že to tam zapácha rybami, je tam vlhko a nič zaujímavé na tom meste nevidia. Ale kým tam nepôjdem a nevytvorím si názor sama, radšej ostávam pri svojej predstave o zvláštnom meste s krásnymi budovami a sympatickými rybármi. 



 2.Paríž
Historické budovy, dobré jedlo a koláče, kaviarne, uličky...Nie, verím tomu, že sa Paríž nepreceňuje a je presne taký úžasný, ako vyzerá v mojich myšlienkach.
3. Stockholm
Z neznámych príčin mi je toto mesto sympatické.  
4.Santorini
Grécko, biele domčeky s modrými strechami, v hlave pesničky z Mamma mia, ranné prechádzky po kamenných chodníkoch v úzkych uličkách, mokré vlasy, na nohách sandálky a biele plachetnice.... 
5. Londýn
Neviem, prečo som si myslela, že to mesto nie je ničím zaujímavé, ale som rada, že sa môj názor zmenil a dúfam, že to naozaj nie je len kôpka červených autobusov pri Big Bene a otravných turistov fotiacich sa pri telefónnych búdkach. (Nie žeby ja som si takú fotku nespravila, ak by som mohla :D ) 

6.Amsterdam
Milujem staré bicykle, bicykle s košíkmi(vlastne všetky bicykle) a mesto, kde si ich môžete požičať a len tak sa na nich povoziť medzi peknými budovami nemôže nebyť úžasné.
7. Rím
Kto by nechcel ísť do Ríma?  
8.Viedeň
Krásne mesto. A ešte k tomu sa tam hovorí po nemecky!
 9.Praha
Lístok do Prahy z môjho mesta stojí 9 eur a ešte nikdy som tam nebola! Rada by som sa prechádzala po pražských uličkách so zmrzlinou v ruke, sadla si na lavičku a pozerala okolo seba. 





















10.Drážďany
Nemôžem vynechať ani Nemecko a počula som o Drážďanoch tak veľa krát, že tam proste musím ísť a pozrieť sa, či je aj naozaj také pekné.

 

A potom je tu ešte Belgicko, Kodaň, Holandsko, Canada, Vancouver, Indický oceán, Island, Škótsko,  Berlín, Taliansko a veľa iných miest.
Keď si tak po sebe čítam tie miesta, asi to nie je nič originálne. Žiadne záhadné kúty sveta, v ktorých bol len málokto.  Nevadí. Aj tak by som tam rada prežila aspoň chvíľu, pretože byť cudzincom je občas fajn.
Ale nechcela by som ich navštíviť len narýchlo, so školou, pozrieť si pamiatky, spraviť stovky fotiek, vycapiť ich na facebook a odísť. Na každom mieste by som prežila aspoň pár dní, pochopila, aké to mesto je, akí sú ľudia v ňom, zistiť, či sa mi tam páči a či sa ja páčim im. 


Vava

3 komentáre:

  1. Išla by som na každé miesto, čo si vymenovala! A na milióny ďalších... Musí byť úžasné spoznávať mestá a rôzne krajiny :) Tiež mi niekedy pripadá, že moje sny nie sú až také špeciálne, mám pocit, že už aj Island a Machu Picchu sa stávajú too mainstream (ale to mi vôbec nevadí). Bolo by krásne krajiny a mestá pochopiť tak, ako to opisuješ :) Stať sa na chvíľu ich obyvateľom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. úplne mám rada takéto zoznamy, snílkovanie. do štokholmu by som tiež šla, severské krajiny sú všeobecne strašne pekné. a do paríža idem za týždeň!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Z tohto tvojho zoznamu som bola v Benátkach (tu: http://thatsworthit.blogspot.sk/2013/09/o-benatkach-i.html a tu: http://thatsworthit.blogspot.sk/2013/09/o-benatkach-ii.html) a bolo to to najkrajšie mesto aké som kedy videla!!! a ešte v Prahe a o mesiac sa chystám do Londýna :) cestovanie je super :)

    OdpovedaťOdstrániť